Vaikuttajatreenit
Vaikuttajatreenit
Mikä on Vaikuttajatreenit?
Vaikuttajatreenit on 1,5 tunnin etäsparraus, jossa autan aloittelevia tai kokeneempiakin sisältöä tuottavia tahoja kirkastamaan sisältöjen, brändin tai uran suuntaa, sekä ottamaan haltuun sisältökonseptointia, hakukoneoptimointia ja sisältöyhteistyön myyntiä ja raportointia.
Kenelle Vaikuttajatreenit sopii?
Vaikuttajatreenit-sparraus sopii kenelle tahansa, joka on kiinnostunut tuottamaan sisältöä tavoitteellisesti sosiaaliseen mediaan. Voit olla yrittäjä, vaikuttaja, pelaaja, urheilija, asiantuntija – sparraus räätälöidään aina juuri sinun tarpeisiisi!
Mitä Vaikuttajatreenit sisältää?
Yhdellä sparrauskerralla käsittelemme yhden alla olevan aiheen soveltamista osallistujan lähtökohdista.
Brändi & strategia

Brändin kirkastaminen
Itsetuntemus ja tavoitteiden hahmottaminen.
Brändin vahvistaminen
Vahvuuksien tunnistaminen ja erottautuminen. Brändini ulkopuolelta tarkasteltuna.
Arvot
Arvot ja merkityksellisyys. Sanojen ja tekojen suhde.
Brändi-identiteetit
Visio, missio ja strategia kohti tavoitteita.
Kanavastrategia & Sisältökonseptointi

Kohderyhmän rajaaminen ja laajentaminen
Yleisön mieltymysten, tarpeiden ja somen käyttötapojen tarkastelu. Keinoja yleisön kasvattamiseen.
Kanavastrategiat
Kanavan logiiikka, alustojen roolitus ja menestymisen reseptit.
Sisällön pääteemat
Teemojen valintaperusteet, sisältömissiot ja tavoitteet.
Sisältökonseptointi
Konseptoinnin logiikka, sisältöjen tehtävät ja toteutuksien ohjattu ideointi.
Vaikuttajan myyntityö

myyntityön konteksti
Mainostajan markkinointi, yhteistyökumppanien kartoittaminen, valmistautuminen, perustelut ja argumentointi.
Mediakortti & tuotteisuus
Mediakortin sisältö rakenne ja tärkeimmät luvut. Yhteistyön hinnoittelu.
Tarjousprosessi & yhteistyö
Valmistautuminen, tarjouspohja, tarjousprosessi ja sopimukset.
Raportointi & brändilähettilyys
Raportoinnin pohja, vaikuttaja-markkinoinnin luvut, pidemmän yhteistyön valmistelu ja toteuttaminen.
Hakukoneoptimointi & avainsanastrategia

hakukoneoptimointi
Optimointiin ja hakualgoritmin toimintalogiikkaan tutustuminen. Optimoinnin avaintermit ja SEO Instagramissa.
Seo asiakaskokemus
Hakukoneystävällisen sivuston ominaisuudet ja rakenteet.
Avainsanastrategia
Avainsanojen kartoittaminen ja valinta. Avainsanat sisältöjen ideoinnin tukena.
Optimointi
Optimoinnin osat. YOAST SEO- työkalun käyttö eli optimointi käytännössä. Hakukoneystävällinen kirjoittaminen.
Miten pääsen mukaan?
Ota yhteyttä lomakkeen kautta tai lähetä sähköpostia osoitteeseen noora@kaikkisomesta.fi. Liitä viestiin lyhyt esittely itsestäsi ja toiveesi sparrauksen sisällöstä.